35 Concurs Internacional de Ceràmica de l'Alcora - CICA 2015
36 obras procedents de 18 països, seleccionades d'entre les més de 200 presentades a concurs
 El Concurs Internacional de Ceràmica és ja un símbol per a la nostra ciutat, representa l'esforç i la dedicació de tot un equip humà, la família del Museu. Per a mi com a cap visible de l'àrea de Cultura durant els últims quatre anys ha sigut una satisfacció poder potenciar aquest certamen.
Any rere any anem consolidant el nostre Museu de Ceràmica des de les exposicions temporals, que són la llançadora de la rotació i dinamització de les sales del Museu, passant pel CICA com a exposició cim.
Volguera agrair a tots els participants que des de tots els racons del món participen en cada edició, agrair al comitè organitzador i al jurat per la seua alta professionalitat i entrega a aquest certamen.
En 1981 va nàixer el nostre concurs amb caràcter nacional i amb una branca més enfocada a la ceràmica tradicional, any rere any el Concurs s'ha anat adaptant als nous temps amb noves formes i aplicacions, amb eixa ceràmica més contemporània que li dóna nivell de rang internacional.
Fidels a la nostra història i al nostre mentor ceràmic el Comte d'Aranda conservem una de les tradicions que ens caracteritzen, a l'Alcora, com a marca en elegància ceràmica. Tot va nàixer en la Real Fàbrica fundada pel Comte al segle XVIII i amb ella hem sabut arribar a aquests temps.
El suport institucional ha sigut constant durant tres dècades de Concurs. Així, Ajuntament, Diputació Provincial, Caixa Rural i General Michavila han sabut consolidar amb el seu suport i patrocini aquest Concurs.
Finalment, i servisca com a comiat, convidar-los a visitar l'exposició de les peces finalistes i les guanyadores, no perden l'ocasió, mereix la pena recórrer les sales del Museu de Ceràmica i vestir-se de segles d'història i tradició. Com a Edil de Cultura sortint sé que tenim el Museu en bones mans i des d'aquestes línies agrair al seu director Eladi Grangel la seua implicació i professionalitat.

Marcial Ros Grangel
Regidor de Cultura de l'Alcora 2011-2015