Textures del meu poble, Costur
Gaudim del patrimoni amb tots els sentits. Del 19 de desembre de 2016 al 29 de gener de 2017
En aquesta exposició podreu admirar les obres artístiques que hem realitzat els alumnes del CEIP de Costur. Obres on mostrem la bellesa del nostre Patrimoni, permetent-nos recuperar la seva presència a través del sentit del tacte.
Per aconseguir aquesta màgica experiència que ara gaudim en tocar les obres, vàrem fer un gran treball de recerca, observació i captura de la pell del patrimoni. L’alquímia del foc ha donat el toc final, per tal de que perduren per sempre i ara tots puguem gaudir-les.
Així el 24 d’octubre vam eixir tots plegats a conèixer el patrimoni, des dels més menuts de 3 anys fins als de 12. Amb nosaltres venien els professors i professores, Rosalina, Clara, Jacinto, Juan Carlos i Tere, la directora, Mª Cruz, i Fina, Inés i Fran de l’Associació la Fontanella. I també gent que no coneixíem massa: Tere i Raül del Museu de Ceràmica de l’Alcora, i Ángel, de la Universitat Jaume I.
Pel matí Fina ens va explicar coses al voltant de la importància del Patrimoni com a conjunt d’elements que, entre tots, decidim conèixer, conservar i difondre. Perquè per a nosaltres són importants, perquè van pertànyer als nostres avis, perquè ens serveixen per conèixer millor el nostre poble i el nostre entorn.
Després ens van explicar què és una “textura” i vam començar a buscar i tocar com és la superfície de les coses.
Vam visitar el mas de Reró o del Ginebral, el Mas de la Cega i el Cocó de la Llastra, que estava ple d’aigua. Els pous dels masos també tenien aigua. Al mas del Ginebral ens vam convertir en “caçadors de textures", capturant la superfície de les coses que ens agradaven en un tros de fang: l’escorça del ginebre, el tronc de l’ametller, les fulles de la carrasca, la superfície de les pedres, etc. I les vam guardar totes.
Al mas de la Cega, Vicent ens va explicar moltes coses de la vida als masos i de la importància de tenir cura de l’aigua i no malbaratar-la. Després vam passar a l’acció i vam convertir les nostres textures capturades en encunys d’escaiola.
Per la vesprada vam crear les nostres obres artístiques de ceràmica traslladant les textures a una nova superfície.
Esperem que us agraden

Els alumnes del CEIP de Costur