Una de les obsessions dels comtes d’Aranda (el IXè, D.Buenaventura, fundador de la manufactura, i el Xè, D.Pedro Pablo, propietari entre 1742 i 1798) fou aconseguir elaborar porcellana en la seua fàbrica.
És per això que contractaren diversos mestres estrangers, com ara François Haly (1751), Johann Knipffer (1761), François Martin (1774) o Pierre Cloostermans (1787). Poc abans (1786) també foren enviats a París 2 operaris alcorins, Cristóbal Pastor i Vicente Álvaro, per tal d’instruir-se en la fabricació de la porcellana. Tots aquests esforços donaren resultat, i des de darreries del segle XVIII l’Alcora fabricà porcellana de gran qualitat, que es decorà amb nous estils representatius del neoclassicisme imperant en aquest temps. D’entre ells cal destacar el reflex daurat (amb un color groc molt viu), l’estil Sèvres (que combina decoració pintada, òxids metàl•lics i petites escenes estampades), i les flors alemanyes, petit ramet policrom del què destaca una gran rosa púrpura. Amb aquestes ornamentacions es decoraren plats i altres peces de petit format, com ara jocs de cafè o té, begudes que a finals de la centúria desplaçaren la xocolata com a beguda de moda entre l’aristocràcia i la burgesia.
Titol
Porta-espècies
Objete
Autor
Reial Fàbrica del Comte d'Aranda (l'Alcora)
Descripció
Porta-espècies | Terra de pipa | 1770-1790 | Alt. 22’5 cm. | Ø 20’5 cm. Servei de taula esmaltat en blanc cremós, amb decoració en relleu formada per òvals i vegetals. Màstil central amb remat trilobulat. Cos principal amb el lateral calat i la cara superior amb cinc orificis majors, per setrilleres i espècies, i dos menors, per als taps de les setrilleres.